And it goes like this



Introducing...
Jag heter Emma. Det här är min blogg. Den kommer inte att handla om något speciellt, mer som en elektronisk dagbok för mig själv. Om någon stackare intresseras av mitt liv, så varsegod att ta för er!

Idag
Det är mycket på gång just nu. Projektarbetet ska vara klart alldeles snart, stress!
Och istället för att skriva på min rapport så fixar jag mig en blogg istället, klyftigt.
Men jag har verkligen noll motivation just nu. Jag är förvirrad. Har haft MP-årsmöte idag. Besviken på mp:arna, dålig uppslutning. Många muffins över. Skönt att vara trea, då får man inget ansvar i rådet :)

Helgen
I helgen var jag i Stockholm med familjen och jag  n j ö t  verkligen av staden och atmosfären!  Annars när jag är i stora huvudstaden brukar jag mest tycka att det är jobbigt och hemskt. Men Stockhom är inte så dumt ändå. Skulle nog sitta fint med några år där ändå, vem vet vad som händer. Vi tittade på genrepet till medlodifestivals-finaleen 2oo6 ! det var sköjj. Stort i globen! Det satt en liten flicka på raden framför oss, hon var alldeles euforisk när Carola uppträdde, hon hade målat en teckning (A4-storlek) som hon viftade med under framträdandet och sjöng med alldeles perfekt. Så härligt att se.

Musiken
Just nu diggar jag The Knife stenhårt! de är så jäkla bra, jag blir alldeles till mig. Håller på att lyssna ut en låt som jag kanske kan ha till mitt bildspel tills projektredovisningen på fredag.. svårt, för alla låtar är så bra. Nya albumet - silent shout - är kanonbra. Jag har länge funderat på att skirva en topp 5 på de absolut bästa albumen genom tiderna, men det är en svårt uppgift. Tåls att tänka på. Lyssnar också hel del på Death cab for cuties, de är nya för mig, ruskigt bra. speciellt Croocked Teeth och What Sarah Said.

Livet
panik-stress över studenten. Är jag den ende utan planer? jag nöjer mig inte med ett jobb över sommaren, jag vill ha en mer långsiktig plan än så.

Ikväll
Kvällen får gå i konsten eller pluggets tecken.

Dagens låt:
Death cab for cuties - Crooked Teeth

" I’m a war, of head versus heart,
And it’s always this way.
My head is weak, my heart always speaks,
Before I know what it will say "





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback