Mp3a Tjallalalalaaa!

Just nu
Idag har jag hämtat ut min studentmössa! Den är så fin, jag blir så glad och lycklig. Alla studenter är på topphumör. Har även fått mina mjukisar med texten student 06 -text på, så snygga! Det är inte långt kvar nu, det är verkligen inte långt kvar. Studenten lurar runt hörnet och det känns skrämmande underbart.

Helgen
Verkligen folkfest hemma i Hede i helgen, skidskytte SM gick av staplen och alla letade sig ut ur stugorna och ut i det härliga solskenet. Skidskytte är verkligen en spännande sport, det är så mycket mer som kan gå fel, om man jämför med bara skidåkning. Skyttet och åkningen måste klaffa. Det är verkligen ren underhållning. Jag och Moa jobbade på eftermiddagen, stod i förvarningen. Det var verkligen kaos. Men vi var ett bra team som jobbade på bra, Ida hjälpte oss lite också, men hon var mest bara ivägen :)

Jobbade igår. Det gick skitdåligt. Vi körde fast, hittade inte stugorna där vi skulle städa. Hittade inga roliga fynd på hela dagen + att det blev en lååång dag, stannade ända till 4. Men det blir kosing =)


Konstaterande
Om två vuxna människor (50+) köper kroppspuder på Ica, finns det faktsikt ingen annan förklaring än att de ska hem och ta på latexdräkten och fram med piskan! Ibland är det bara så otroligt kul att vara fördomsfull och sätta etikett på människor som man möter :)


"Visa mig den maximala hastigheten, vart du vill så fort du kan, vart du vill, så fort du kan"


Tankar
Ibland får jag en sån otrolig längtan efter att stå på en balkong och röka (helst en mulen, regning dag). Även fast jag inte ens tycker att det är speciellt gott med cigg (inte nykter iaf) så ser det bara så lockande ut. Det ser verkligen ut som man står där och lutar armbågarna mot balkongräcket och funderar över livets mening, och faktiskt kommer på svaret! Man kanske kan lösa världsproblem där ute? Man ser sådär djup och fundersam ut, lagom vuxen och sofistikerad där man står och betraktar världen inifrån ett moln av rök och tankar. Men så tar jag en bonning snus istället och ser bara dum och korkad ut. What a shame.

Även fast man inte är speciellt clever om man röker, det är ju faktiskt dåligt för dig. Det är dumt.

Längtan
Jag längtar till påsklovet. Då ska jag, mamma, Staffan, Ida, Hannes och Moa (kanske, hon är 15 och oberäknelig) åka till "Stockåa" i M&M's stuga och bara myysa, åka skoter och skidor, ätar massa påskgodis och ta det lugnt. Det ska bli löövly. Precist vad jag behöver nu, en andpaus från allt.
Bara två veckor kvar, håll ut Emma, håll ut.

Musiken
Evergray - I'm sorry (grym cover på gammal klassiker)
Jens Lekman - Psycogirl
John Legend - Number One
Kanye West (kommer till sthlm jazzfestival) - Touch the sky


"you don't know anything
so don't ask me questions
you don't know anything
so please don't ask me any questions
you don't know anything
so don't ask me questions
just turn the music up
and keep your mouth shut"




Framtid?


Kommentarer
Postat av: Din darling

Haha..jag håller med dej vännen om det där med ciggen. Jag tror man nog kommer fram till livets mening när man står där på balkongen.
Skämmes oss som ser bonniga ut med snusen. Men gott är det!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback