I'm always sunny inside

Äntligen
Jag tror molnen har skingrat sig lite i den tjocka mörka dimman som kallas framtid.
Det är klappat och klart med jobb i Hede hela sommaren. Först fyra veckor i Hedes överlägset största byggnad, ålderdomshemmet. Det känns sådär, men det blir en bra erfarenhet. Vart jag än ska bosätta mig kommer det alltid att finnas ett hem för gammlingar, bra att ha satt in foten där liksom. Sen blir det fyra veckor (eller förhoppningsvis mer) på Piab, min kära fabrik. Det är långtråkigt as hell, vore det inte för den feta lönen + alla dagliga kaffe raster skulle jag inte står ut :) Och eftersom jag inte har något liv i Hede kommer jag kunna jobba arslet av mig. Piab på veckorna, hemmet på helgerna. Jag tvekar inte att ha sju-dagars arbetsvecka, jag ska bli rik! Jag kommer att bli värsta girig nu när man börjar få r i k t i g LÖN! SEn ska jag bara spara, spara, spara och sen blir det ä v e n t y r.

Studenten och framförallt livet efteråt, känns inte lika skrämmande längre. Det ska bli kul och en underbar frihet. Jag litar på mig själv och mina förmågor, allting orndar sig till slut. Jag vägrar bli som den tragiska själ som sitter brevid mig här på bibblan och tittar på ams.se efter lediga jobb iklädd myskläder och är en bra bit över 40..

Idag/ikväll
Idag är vi lediga från skolan, jag passade på att sova länge för att lägga lite vila på lager, för ikväll blir det party och utgång och på tors börjar vi 8:15, tungt. Men jag är ung och full av liv :) Kan bli kul, men jag ska dricka vin, och då kan det sluta hur som helst. Ska snart träffa Sandra och plugga till morgondagens prov om "Medievärlden" i ämnet Mediekommunikation.

Åkommor
Jag har drabbats av i-lands-och-livsstils-åkomman, Ipod-pekfinger! Huden under nageln på höger pekfinger är liksom lite förtunnad och öm, detta kommer sig av alla gånger man drar i "hold-knappen" på iPoden (den är ganska trög + att jag gör det o f t a) det gör ont. Tror jag ska avlasta och rehabilitera mig genom att använda vänster pekfinger ett tag istället. Vilka problem jag har.

"And I get nothing done, as the sun moves up and down, without you"

Dagens Grattis
Grattis bäste Joel, 24 år idag! Låt smörgåstårtan smaka :)

Musik
Lenny Kravitz - Again
Jenny Wilson - common around here
Mario - Let me love you


Klänning till studenten?
Eller den här?
Den här är också snygg!


Over & out

Kommentarer
Postat av: Gusten

Det var glada nyheter!
Du kommer erövra the big värld, go girl!

2006-04-06 @ 16:05:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback