All that glitter is gold

Vardags dramatik
En dag som började på ett sätt och slutade helt annorlunda. Egentligen ingen big deal, men jag och min planering. Istället för ösd och utgång fick jag ut på ett riktigt äventyr! Åkte den läskiga Svegs-bussen, och hoppade av i Svenstavik, värsta gangasta-placet och jag var ensam, kall och rädd. Pappa kom på sin vita springare (en lila ford mondeo -98) och räddade mig! Tur det. Moa var på ridskolan, så hux flux stod jag på en läktare och titta på hästarna (hu, ännu mera läskigt). Ett korv-stopp bara, sen var jag hemma. En rätt rejäl omväg för att komma hem, men nu är jag hemma och välbehållen, trots denna otrooooligt dramatiska hemfärd! (kunde ha slutat hur som helst) och nu är det P Å S K L O V!

Emma 2.0
En förbättrad version av mig själv håller på att träda fram. Jag börjar komma till insikt med vissa saker, och känner hur en inre välmående harmoni kan vara nära. Detta är en långsamtgående process, som ska få ta tid. Det är de små knuffarna i rätt riktning som räknas.

* Jag drar tandtråd varje dag
* Jag ger efter för mina begär (snus, godis, alkohol, sex, you name it)
* Jag börjar allt mer acceptera min kropp och dess shape
* Jag försöker vara mer vänlig och tillmötesgående mot min medmänniskor
* Jag försöker vifta bort dåligt-samvete-känslor, det tär bara på en

För att få känna en inre välmående harmoni är inte det lättaste, men jag försöker! det kommer att lyckas en dag : ) Jag vill, och hoppas att alla människor har en slags:
 "bli-en-bättre-människa-för-min-egen-skull-strategi"

Appropå Begär
Jag är grymt festa-sugen! Har inte varit full sedan Umeå Open (det var visserligen en 2-dagars men ändå) och det var ju för bövelen i Mars. Tragiskt. Inte blir det bättre av att jag sitter här vid datorn och lyssnar på låtar som Say Say Say - Hi Tack!  Lär ju inte direkt bli partyparty här i Hede.. suck.




Så söt så jag dör.


Musik idag:
Gnarls Barkley - Crazy
Håkan Hellström - Tretton
Röyksopp - Poor Leno


Kommentarer
Postat av: Din darling

Vilken otroligt bra idé det där med att hitta harmonin, jag tror jag hänger på din idé baby.
Pussipuss


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback