Det är inte hela världen
Dagligen möter jag människor som tappar tålamodet. Som blir irriterade, suckar ljudligt, blir upprörda - på gränsen till förbannade. Anledningen till denna oprovocerade frustration är att när de ska betala med sitt kort säger kortläsaren "Oläsligt kort - försök igen". Detta väcker uppenbarligen starka känslor hos våra konsumenter.
Så här följer en lista tips från en kassörska som bevittnar cirka 350-500 kortköp om dagen.
- Ta det inte personligt, det är inte personlig kritik att just ditt kort är oläsligt.
- Det är oftast inte fel på ditt kort, du har antagligen bara fel teknik.
- Så om det blir oläsligt på första försöket, testa dra det från andra hållet (vänster - höger / höger - vänster).
- Det fungerar sällan om du drar det 5 gånger från samma håll.
- Om du drar det långsamt och det ej går att läsa, men testa dra det lite fortare då!
- Om du drar det för fort, kan du alltid testa ta det lite lugnare.
- Du måste dra kortet genom hela läsaren, du kan inte börja mitt på, det funderar aldrig.
- Se det inte som ett misslyckande om läsaren efter fem misslyckade försök säker "lämna kort till kassör" - Jag hjälper gladeligen till att dra ditt kort i min läsare! Allt för kunden, alltid.
- Det är aldrig heller mitt fel att ditt kort blir oläsligt, så du vinner ingenting på att bli snäsig mot kassörskan.
Lycka till vid ditt nästa kortköp!
irriterande nänniskor är inte skoj
Hehe.. man får sig några goda skratt när man läser din blogg om hur ni har det på jobbet med alla korkade och dumma turister :P
Hoppas allt är bra!
Och tänk vilken tur att du inte jobbar på Hemköp så du hade behövt säga 150 gånger per dag -Du har ett chipkort, du ska sätta in det läsaren, inte dra! :)
Pusspuss min ljuva